Menu
0
Gratis verzending in NL / BE vanaf 89,95 euro
Al vele jaren expert in verlichting!
Advies, Levering en montage mogelijk | Vraag een offerte aan
Zit je lamp er niet tussen of heb je een vraag | Neem gerust contact op

Schade en Garantie

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie 

 
Voor alle producten die je bij Wildlights.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een product ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het product doet Wildlights.nl dit door vervanging of reparatie.
 
Bij Wildlights.nl verkopen we lampen van hoge kwaliteit. Daarom wordt bij veel producten de fabrieksgarantie genoemd, deze is meestal tussen de 2 en de 5 jaar. Fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de fabrikant van het product en welke van kracht is bij datum van aankoop. De fabrikant kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Verzending naar de leverancier en het terugsturen van het product wordt niet in rekening gebracht. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het product. De aangeboden fabrieksgarantie is een extra service, dit doet geen afbreuk aan de genoemde wettelijke garantie.
 

Gebruik maken van de garantie

 
Als je gebruik wilt maken van garantie, dan verzoeken we je vriendelijk contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar [email protected]
      1. Vermeld wat het probleem is, indien mogelijk met begeleidende foto.
      2. Geef indien mogelijk het ordernummer of een kopie van de factuur.
      3. Geef een typenummer met naam van de lamp
      4. Geef een omschrijving van de lamp als deze niet meer in de webshop beschikbaar is.
Na het ontvangen van je mail zullen we uw verzoek zo goed mogelijk bekijken en beoordelen en in de meeste gevallen goedkeuren en voor een oplossing zorgen. 
 
Als je garantieclaim geldt voor een bepaald onderdeel van de lamp, neem ook dan contact met ons op via mail [email protected]. We kunnen dan kijken of er een vervangend onderdeel toegestuurd kan worden. Hierover zullen we altijd eerst contact met je opnemen.
 
In een aantal gevallen kun je geen aanspraak maken op de garantie
    • defecten of slijtage als gevolg van nalatig onderhoud,
    • als er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht door derden,
    • als de datum op de factuur is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt,
    • door gebreken die zijn ontstaan door niet met bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik zoals het niet volgen van de bijbehorende gebruiksaanwijzingen,
    • beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid,
    • bij van buiten komend onheil zoals blikseminslag en dergelijke,
    • oververhitting door centrale of andere verwarming of door het gebruik van een hoger wattage dan voorgeschreven,
    • blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte of zonlicht of extreme koude,
    • kosten veroorzaakt door derden voor reparatie van een defect artikel worden niet vergoed,
    • lichtbronnen vallen buiten de garantie
Als je product niet in aanmerking komt voor garantie en zal het verzoek worden afgekeurd en laten we u dit weten en waarom de garantie is afgekeurd.
 

Een product ruilen 

 
Ruilen is geen probleem. Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere afmeting of kleur of voor een ander artikel geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen zoals aangeven via bovenstaand stappenplan. Vervolgens doe je een nieuwe bestelling in de winkelwagen en reken je deze af op de manier zoals je gewend bent.
 
De retourkosten zijn voor rekening van de koper
    • Let op: lichtbronnen kunnen niet worden geruild. Het is niet te controleren of een lichtbron voor een (langere) periode is gebruikt.
 

Een product defect, beschadigd of verkeerd geleverd?

 
De producten van Wildlights.nl worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat je een defect, beschadigd of verkeerd product ontvangt. Controleer daarom altijd direct na ontvangst van je bestelling of het/de artikel(en) onbeschadigd en compleet geleverd is/zijn. Is er wel sprake van een defect of beschadigd ontvangen artikel? Dat is vervelend, maar dit willen we direct oplossen!
 
    • We verzoeken je dan vriendelijk zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 48 uur) contact met ons op te nemen om dit te melden. Doe dit door een mail te sturen naar [email protected].nl o.v.v. het ordernummer met in de bijlage een foto van het defecte of beschadigde artikel.
    • Let op: stuur altijd enkele foto’s mee van de schade, het defect of van het verkeerd ontvangen product zodat wij je aan de hand van de foto’s een passende oplossing kunnen bieden.

 

Kosten retourneren kapot/defect/verkeerd geleverd product

 
Uiteraard heb jij geen invloed op een defect, beschadigd of verkeerd geleverd product. Wij vergoeden in deze gevallen dan ook de retourkosten. Ons verzoek is om niet zelf het product via een verzendbedrijf naar ons te verzenden maar ons eerst te contacten. We kunnen u dan een retourticket sturen waarmee u het product(ten) kunt retourneren. De kosten voor het retourneren op basis van herroepingsrecht en bij ruilen zijn voor rekening van de koper.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €89,00 en de verzending is gratis